Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού την Δευτέρα 5. 10. 2015 το σχολείο οργάνωσε πληθώρα δράσεων. Κάθε τάξη παρακολούθησε μέσω του μαθήματος της γυμναστικής ποικίλα αθλήματα όπως στίβο, πετοσφαίρηση, καλαφοσφαιριση, πινγκ πόνγκ, ποδόσφαιρο καθώς και παιδαγωγικά παιχνίδια . Επίσης το σχολείο μας επισκέφτηκαν οι κ Ηλίας Αγδινιώτης και Αικατερίνη Μπακαλέξη και παρουσίασαν το παραολυμπιακό αθλήμα BOCCIA .

Στην Α τάξη οι μαθητές/τριες έκαναν ένα “ταξίδι” στην ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων από την έναρξή τους μέχρι τις μέρες μας. Έμαθαν για τον Ηρακλή, τον ιδρυτή των Ολυμπιακών Αγώνων, το χώρο διεξαγωγής τους, το τελετουργικό τους, το πένταθλο, τη θέση των γυναικών στους αγώνες. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στον “κότινο”, στο στεφάνι αγριελιάς ως βραβείο για τους νικητές και για την αξία της προσπάθειας και του “ευ αγωνίζεσθαι”. Μέσα από δύο ιστορίες, τα παιδιά γνώρισαν την ιστορία της Καλλιπάτειρας, της πρώτης γυναίκας που παρακολούθησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες (Γαλάτεια Γρηγοριάδου – Σουρέλη “Η αρχόντισσα η Ροδίτισσα”) και την ιστορία του Σπύρου Λούη (Αντώνης Δελώνης “Ο πρώτος Ολυμπιονίκης”). Επιπλέον, παρακολούθησαν video με θέμα τους Ολυμπιακούς Αγώνες (Μια αρχαία Ολυμπία – Διοργάνωση, Αρχαία Ολυμπία και Ολυμπιακοί Αγώνες) και ζωγράφισαν τα αθλήματα. Συμμετείχαν στο μάθημα της γυμναστικής σε διάφορα αθλήματα και έμαθαν διάφορες έννοιες των Ολυμπιακών Αγώνων στα Γαλλικά. Στη Β τάξη οι μαθητές παρακολούθησαν βίντεο για τους παραολυμπιακούς αγώνες. Επίσης διαβάστηκε και συζητήθηκε το βιβλίο “Ο Θωμάς” της Λίτσας Ψαραύτη. Γνώρισαν τις μασκότ των Ολυμπιακών Αγώνων και ζωγράφισαν ένα πανό με αυτές. Στη Γ τάξη έγινε συζήτηση στη Μελέτη για το κεφάλαιο «Νους και Σώμα» που αναφέρεται στους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες, ιστορική αναδρομή από το παρελθόν μέχρι σήμερα και αναφορά στην Ολυμπιακή σημαία.Επίσης οι μαθητές είδαν εικόνες των Παραολυμπιακών Αγώνων και γνώρισαν το άθλημα «μπότσια». Παρακολούθησαν βίντεο («Μια αρχαία Ολυμπιακή οργάνωση», Την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων 2004, την Αφή της Ολυμπιακής φλόγας, τον ύμνο των Ολυμπιακών Αγώνων) έφτιαξαν ομαδικό κολλάζ με τις μασκότ και τα ολυμπιακά αθλήματα και κατασκεύασαν την δάδα με την Ολυμπιακή φλόγα. Τα παιδιά πήραν υλικό που δουλεύτηκε στην τάξη με δραστηριότητες, ακροστοιχίδες, σταυρόλεξα και ζωγραφική σχετικά με όσα είχαν συζητήσει για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Στη Δ τάξη οι μαθητές μίλησαν για τους αρχαίους και τους σύγχρονους Ολυμπιακούς αγώνες μέσα από ενα φυλλάδιο με σχετικό υλικό. Επίσης γνωρίσαμε τον Σπύρο Λούη ως τον πρώτο Ολυμπιονίκη μαραθωνοδρόμο με αφορμή που δόθηκε από το Βιβλίο του Ανθολογίου. Τέλος, με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού υπολογιστη είδαμε ανάλογο οπτικοακουστικο υλικό και κάναμε δραστηριότητες,(κρυπτόλεξα, σταυρόλεξα,αντιστοιχίσεις) Η Ε τάξη παρακολούθησε ένα βίντεο σχετικό με τους αρχαίους Ολυμπιακούς Αγώνες και με την αναβίωσή τους το 1896, είδαν αποσπάσματα από την τελετη έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα το 2004, όπου παρουσιάστηκε η ιστορία του ελληνικού πολιτισμού. Διάβασαν και συζήτησαν το βιβλίο “Ο Θωμάς” της Λίτσας Ψαραύτη. Τέλος, έφτιαξαν κατά ομάδες το αλφαβητάρι των Ολυμπιακών Αγώνων. Στην Στ τάξη αρχικά μελετήθηκε η ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων από την αρχαιότητα έως τις ημέρες μας. Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στην αναβίωση τους το 1896 από τον Πιερ Ντε Κουμπερτέν και το Δημήτριο Βικέλλα αλλά και στο γεγονός ότι κατά την πρώτη μαραθωνοδρομία νικητές ήταν τρεις Έλληνες: Ο Σπύρος Λούης (1η θέση), ο Χαρίλαος Βασιλάκος (2η θέση), ο Σπύρος Μπελόκης (3η θέση). Στη συνέχεια παρακολούθησαν μέρος της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Αθήνα σχολιάζοντας τις συμβολικές παρουσιάσεις που έλαβαν χώρα στην εκδήλωση. Επειτα γνώρισαν τις μασκότ όλων των Ολυμπιάδων – θερινών, χειμερινών και παραολυμπιακών. Αφού άκουσαν τον Ολυμπιακό ύμνο, μελέτησαν τα λόγια και τους σημειολογικούς συμβολισμούς του. Στο τέλος κλήθηκαν να δημιουργήσουν ένα δικό τους Ολυμπιακό ύμνο στον οποίο θα συγκέντρωναν τις αξίες και τα ιδεώδη που ενυπάρχουν στην έννοια των Ολυμπιακών Αγώνων αλλά και του αθλητισμού γενικότερα.